Friday, May 20, 2011

cerita komuter 1

aku sekarang dah jadi pengguna tegar public transport...dari kuala lumpur ke tanjung malim...pukul 530 pagi aku dah bangun utk bersiap, mula2 rasa mcm ta best jek..lama2 dah terbiasa dah..so byk masa aku habiskan dalam komuter untuk tido,baca buku,termenung dan tgk orang (walapun laluan ke tanjung malim tu kurang org hehehe)..aku tertarik dgn perbualan warga pencen kerajaan bercerita menyebabkan aku punye masa utk terlena terganggu. Pada mulanya aku ingat deme bergaduh, mane taknya...suara bleh kalahkan bunyi ketapi...mereke bercerita ttg ekonomi,politik,cerita kisah2 dulu...apa yang menyebabkan aku tertarik utk taip kat blog ni pasal salah satu topik mereke ttg laluan komuter ke tg malim...pakcik 1 bertanya pakcik 2 kita ni dah smpi mana...pakcik 2 menjawab kita dah sampai stesen Batang Kali (padahal Batang Kali dah terlepas)..Pakcik 1 mcm rasa pelik sbb dia terpandang papan tanda tulis stesen Rasa...dah tentu kat situ stesen Rasa....Pakcik 2 katakan papan tanda tu salah sbb stesen Rasa dulu baru stesen Batang Kali,aku gelak sorang sbb pakcik 2 cuba salahkan papan tanda yang besar tu...dan pakcik 1 tu mengiyakan kata2 pakcik 2..walaupun dah nyata2 papan tanda yang besar tu tulis Rasa...dalam hati aku terdetik..apa la agaknya topik aku yang aku akan bualkan dengan kawan2 aku masa dah tua nti sambil menghabiskan sisa2 nyawa...tp aku respek kat pakcik2 tu sbb diaorg besyukur dengan apa yang ada pada diri mereka....

No comments: