Thursday, October 13, 2011

Cerita Komuter 7


Yeah...i'm back utk tulis ape2 yg terlintas dalam kepala aku nie.....lama gak ditinggal blog sendiri ni, yelah asyik manage blog bisnes jek so tak sempat nk tulis2 cari pasal. Aku dah mencecah 3 series...kalo BMW ni mahal tau herege nya. Tapi aku still maintain jiwa muda dan bertenaga, maklumlah jiwa kental dan kering. So byk yg aku nk tulis...tp tgk la mcmne idea aku mencurah tak time2 macam ni. Aku kene kuat, tanggungjawab makin besar, komitmen bertambah. Dalam hidup ini kita kene berani untuk membuat keputusan, kadang2 keputusan yang kita buat itu tidak menyebelahi diri kita tapi kita kene gak membuatnya...itulah hakikatnya. Aku tetap berpegang pada kata2 "GREAT ACHIVEMENTS INVOLVE GREAT RISKS". Baru2 ini keputusan aku untuk membeli satu lagi unit aset aku di Melaka memang telah diduga oleh aku sendiri, seperti mana dulu2 yang aku kenal diri aku..sekiranya aku telah berniat atau aku berminat aku pasti akan memilikinya sama ada cepat atau lambat sahaja. So, dengan itu komitmen aku terhadap kewangan makin bertambah, pengurusan kewangan aku kene bertambah mantap dan benar2 tersusun. Aku kene tegas dengan diri sendiri tentang bab pengurusan kewangan sendiri. Dalam kepala aku ni macam2 nak dibuat dan pantang ada peluang2 yg boleh dijadikan lubang duit pastikan aku akan buat research sama ada boleh dan mampu lakukan dalam masa dan ketika ini. Sesiapa yang nk JV atau kenenkan aku dgn peluang2 bisnes ni bleh la halo aku...tp sblm tu aku perlulah meneliti prospek bisnes tersebut.




No comments: