Thursday, January 23, 2014

2014 : Pembukaan 2014 : Cuti-Cuti Malaysia...semuanya NAIK

 The Iman's


2014 dimulakan dengan percutian dalam dalam negara jek dulu. 2014 kan tahun semua barang naik, terasa gaklah kan...percutian yang dirancang selepas 3 minggu bergelumang dengan MISI Bantuan SALAM. So, just hang out dengan famili jek amik angin. Orang paling seronok Ibu Iman, excited buat planning. Semua nak disinggahnya...aduyai. Apa lagi, aku cakap makan kat penang jek...hahaha..tu pun ada yang tak dapat nak makan keseluruhannya. Takpe bleh p lagi...



 Susah Nak Dapat "the best captured"

Iman dan Suraiya macam biasalah, perkara yang menyeronokkan ialah berjalan-jalan. Mana taknya asyik terperap kat teratak tergantung kat Kerinchi tu...bosan. Bila dapat keluar bukan main seronok lagi. Iman bila dengar nak tido kat hotel, memag jadi feberet dia la, asal hotel jek mesti nak naik kapal terbang. Sejak umur dia setahun memang dah bawak p bercuti kat Sabah dan memang dah set mind dia yang asal nk bercuti dan tido hotel dia akan cakap "nape kita tak naik kapal terbang". Suraiya macam biasalah, perwatakan memang serius macam aku tapi kalau buat lawak memag ikut mcm ibu dia..lawak dua tiga hari baru nak paham..tapi kalau dah paham 3 4 bulan tak ilang gelak...haha

Macam Poyo jek, Macam Bagus jek

Aku, hmmm..macam biasalah dengan lappy aku. Tak bleh berenggang. Memang ada kerja yang aku bawa dan buat semasa bercuti. Taklah stress nak buat keje just ada masa lapang buat jek...aku pun tak fokus sangat buat kerja yang tertangguh. Bila idea datang terus buka lappy dan taip. Buat buku, ada idea adalah cerita nak buat...Insya Allah ada rezeki 2014 ada banyak plan untuk bercuti lagi dengan famili. Walaupun penat, tapi serius bila aku tgk Ibu Iman's dan the Iman's seronok aku jadi seronok sebab aku masih mampu untuk rancang dan urus kelurga aku dan mampu untuk membuat yang terbaik untuk keluarga aku.

No comments: