Thursday, June 2, 2011

Cerita Komuter 2

hahaha...kali ini aku nk cite perjalanan aku balik ke rumah plak...mcm biasa aku balik lewat ckit la, malas nk rush balik lagpun tak uatpe sgt kat umah...lantai umah dah licin,pinggan mangkuk tersusun rapi,susun atur kerusi masih elok,baju semua dah selesai dibasuh ahad lepas hehe..tp baju tak lipat sbb aku ni tak reti lipat baju (bab ni sham kene terimala aku sbb tak gheti nk lipat melipat hehe)..aku amik komuter kul7 dr tgmalim dan seperti hari2 biasa komuter still kosong dn tak ramai penumpang, selalu petang aku dok baca buku,majalah tau termenung tp kali aku dok tido jerk...letih woo asyik berjemur jek kat site..bila aku terjaga aku dah smpi stesen rawang dan komuter yg aku naik tu terus ke kl so aku takyahla berpisat-pisat bangun pindah komuter...bila komuter tersebut ke stesen seterusnya (stesen kuang) yang mana kawasan stesen tu agak RARE ckit..aku terpandang satu pakcik India yang tua nak naik komuter, dgn cara jalan yang teramat slow dan terkedek2, aku takut jek sama ada dia terlepas dr menaiki komuter atau dia akan tersepit kat pintu komuter..nasib baik la komuter kali ni tak kejar jadual...selalu tak sampai seminit pintu dah tutup...apa yg aku tertarik dgn pakcik tu bukan sbb dia jalan slow dan terkedek tp aku tertarik dgn torch lite besar yang tergantung kat leher dia tue.aku terpikir yang mana negara kita ni dah terang benderang, p mane jek ada lampu utk menyinari jalan2 yang dilalui hehehe..so kegunaan torch lite dah kurang digunakan bahkan takde digunakan lagi melainkan standby jek kat umah...tp pelik pakcik ni dia bwk torch lite tu umpama dia akan lalu kat kawasan yang gelap gelita..padahal kalo kat klsentral tu ckit punye terang benderang suasananya...tp aku cuba memahami pakcik tu dgn cara tersirat, mungkin dia masih berada di alam zaman lampau yang mana kalo hendak p mane2 perlu bawak torch lite yg boleh menerangi jalan2 dilalui...so aku menuduh pakcik tu berfantasi dgn zaman2 dahulu...hehe tp itulah ragam2 yg aku dapat tgk dan lalui bila aku dah jadi pengguna tegar public transport ni...

No comments: