Wednesday, June 8, 2011

Cerita Komuter 3

Hari aku ada 2 jam talk di Wisma IEM, perjalanan aku mcm biasala dgn mengunakan pengangkutan awam yang diberi nama KTM komuter yang terkenal dgn pelbagai kelewatan kalo tak kena masa (hehe)...rahsia utk tidak lewat utk naik komuter adalah pastikan anda mendapatkan komuter terawal (komuter pertama la kiranya tu) konfirm cepat dan efisyen. So aku punye seminar kul530 pm dan aku perlu kuar pejabat awal supaya aku dapat kejar masa utk sampai ke Wisma IEM Petaling Jaya. aku naik train kul2 dr tgmalim (awal tu) hehe..lagipun kat opis tak pack sgt dgn aktiviti keje yg urgent, bleh cabut awal..ngeeee..Cerita komuter adalah cite perjalanan hidup aku sehari hari...citer benar ni..ayuh bacalah ye, apa yg pasti den folooooowwwww..hehe

Aku sampai kat Wisma IEM tepat kul515pm, dan ada masa lagi 15minit sblm talk bermula, akak pendaftaran tu mtk member kad, aku cakap dah daftar tp member kad tak dpt lagi..so cite punye citer rupanya kenapa aku tak dpt lagi member kad sbb aku tak bayar lagi utk jd IEM members, hahaha..malu jerk aku hahaha...kalo ade member kad tu p talk tu free la..takyah bayar...kira aku ni masih non-member la..terpaksa aku bayar rm20, dah lama jd engineer tp IEM belum daftar lagi (ape dah Fait Hanapi ni)...bila aku masuk lecturer hall tu tgk tak la ramai sgt lebih kurang 50pax jek..maklumlah hujan ramai yg tak dpt walk in utk dgr talk ni...aku jumpe dgn budak uitm dulu2...lani engineer kat usim sama mcm aku la...tp aku kat upsi..so dok la sebelah dia..aku dok tinjau2 kot2 mane kenal member2 yg lain..aku pelik awat byk mata sepet ni (chinese la) yang datang, mane engineer melayu yg lain, balik rumah dok belek anak dan bini ker?ke melepak kedai2 kopi high stended ke (starbuck, SR etc). Yang melayu nya aku, kawan aku dan brader sorang lagi...tiga ketul jek engineer melayu yg dtg. Aku terusik hati sekejap bila kenangkan kemana melayu2 ni dalam bidang professional ni, aku tahu ada yg telah capai tahap2 yg tertinggi so tak main la talk yg percuma nie kan...cuma aku kesal sgt mana pergi engineer melayu genarasi muda utk tambah knowledge berkaitan bidang kerja, aku respect pada engineer tua yg dtg2 yg mana umur mereke rata2 dah masuk 50thn, masih tekun dan menulis setiap butir bicara penceremah tersebut. Pada aku, engineer melayu generasi muda ni ambil peluang utk tuntut ilmu dan jadi IEM ni sebagai wadah utama utk menambah baik value yg kita ada, baru la org tgk kita....WAHHHHHH!!! generai muda melayu jadi engineer yg hebat. baru la kita bleh guna slogan agung "Engineer's Build The Nation"...

No comments: