Thursday, February 2, 2012

MISI 5000

Misi 5000 telah aku lancarkan untuk aku letakkan satu capaian matlamat aku "on track" dalam hidup aku, sifu aku dalam buku "the Most Powerful Tool" oleh Azizi Ali telah mengajar aku bagaimana untuk mencapai sesuatu kejayaan :

The Eight Steps to Heaven ;
1. Be unreasonable
2. Write it down
3. Write exactly what you want and when
4. Write what you will give in return
5. Sign it
6. Display it
7. Read every day
8. Tell the world about it

So, aku nak bagitau semua orang apa yang terkandung dalam MISI 5000 yang telah aku lancarkan baru-baru ini. Kalau korang bosan, korang kena baca gak sebab korang kena tolong aku untuk aku capainya.


MISI 5000

Misi 5000 adalah misi untuk aku menambahkan pendapatan aku sebanyak RM5000 setiap bulan atas dasar komitmen dan tanggungjawab aku bertambah dari saat ke saat, minut ke minut, jam ke jam, hari ke hari, bulan ke bulan dan tahun ke tahun. Bagaimana aku perlu capainya? Jom tengok formula perancangan yang aku contengkan. Makin besar periuk makin besar keraknya. Ini merupakan "forecast budget" aku dalam masa yang telah aku tetapkan.

Konsep 4W + 1H

Q : WHAT - Apa yang hendak dicapai?
A : Pendapatan Tambahan RM5000 sebulan

Q : WHY - Kenapa RM 5000?
A :
Iman Farisyah (Playschool) = RM 600/month
Iman To be (Pengasuh) = RM 250/month
Rumah @ Melaka (liabiliti) = RM 1200/month
Insuran + Iman's education = RM 3000/ year @ RM250/month
Dream Car (HONDA) = RM 1200/month
Others = RM 1500/month
BIG TOTAL = RM 5000/month


Q : WHEN - Bila MISI 5000 dilaksanakan dan berapa lama?
A : Bemula 1 Februari 2012 hingga 31 Julai 2013 selama 18 bulan tempoh MISI5000

Q : WHO - Siapa yang kena laksanakan ?
A : Siapa lagi kalau bukan suami kepada Shamsiah Hamid, FAIT BIN HANAPI

Q : HOW - Macamana MISI5000 ini dilaksanakan dan disempurnakan oleh FAIT HANAPI?
A : Haaaaa! Yang inilah perlukan bantuan korang untuk aku fikirkan macamana aku boleh "generate income" sebanyak RM 5000 sebulan bila MISI5000 tamat tempoh nanti.....Please tolong aku fikirkan dan sentiasa ingatkan aku dengan MISI5000 ini.


2 comments:

azilan said...

cara untuk achieve MISI5000
- Combine income husband & wife

faithanapi said...

sebelum misi5000 dilancar..income memang dah combine..heheni nk generate lagi...