Saturday, February 4, 2012

MISI5000 : HOW 1 : TAQWA

Sempena Maulidur Rasul pada hari ini, aku menghayati pengorbanan Rasulullah SAW dalam meyebarkan dan menegakkan agama ISLAM . Aku muhasabah diri aku dalam memperbaiki apa jua kelemahan dan kekurangan dalam diri ini. Cuba jadi hambaNYA yang taat pada perintah dan meninggalkan larangan serta menjadi pengikut setia dan taat pada junjungan besar Nabi Muhammad SAW. AKU PERLU BERUBAH dan AKU PERLU PERBAIKI.....

Salah satu kehebatan Nabi Muhammad SAW ialah seorang usahawan yang berjaya. Just aku nak share DISK 1 DISK 2 oleh Ustaz Kazim Elias (Petua Nabi Muhammad SAW Berniaga) Mari kita hayati bersama.

Dalam melaksanakan dan mencapai matlamat MISI5000 aku perlu memperbaiki AMALAN aku, terutama dalam SOLAT 5 kali sehari aku perlu solat tepat pada waktunya dan sedaya upaya untuk aku berjamaah bila tiba waktunya, inilah 1 STEP aku dalam mencapai MIS5000. Aku perlu BERUBAH dan YAKIN dengan perubahan yang aku lakukan ini. TAQWA - Taat pada perintahNYA dan meninggalkan laranganNYA.

No comments: