Wednesday, June 10, 2009

S.M.A.R.T

Seperti yang aku katakan dahulu berkaitan dengan perkataan S.M.A.R.T dalam hidup aku dan mungkin dalam hidup orang lain. Aku seorang yang agak calculative dan "technical oriented", dalam banyak perkara aku akan membuat analisa berkaitan dengan perkara yang bakal akan aku lakukan. Memang agak remeh tapi itulah "Aku", setiap insan tidak sempurna, so seperti aku jugak tidak sempurna, aku belajar cara untuk aku "flexible" dengan orang lain dan aku akan terus belajar untuk memahami 1001 jenis perwatakan dan kerenah. Aku berharap bila aku berusia 40tahun aku mempunyai kombinasi ilmu "technical" dan "art" untuk aku mencapai ke arah kesempurnaan (walau tidak 100% sempurna) tapi kita perlu menuju ke arah tersebut.

S : Specific
M : Measurable
A : Achievable
R : Result-Oriented
T : Time frame



No comments: